Jak w trzy minuty przestrzec przed głupią śmiercią

Bieżące tygodnie w reklamie upływają pod znakiem Cannes, trudno więc mówić o kampaniach innych, niż spod tego znaku.

Metro Trains w Melbourne uruchomił kampanię Dumb Ways to Die (tłum.: Głupie sposoby umierania). Jest to zintegrowana kampania reklamowa, mająca na celu ograniczenie liczby wypadków związanych z pociągami w Wiktorii w Australii. Wbrew skojarzeniom z nazwą, Metro w Australii to kolejki podmiejskie, odpowiednik naszych SKM.

 

 

Kampania skupia się wokół trzyminutowego filmu animowanego, pokazującego wiele głupich sposobów na śmierć, z różnymi odmianami uderzenia przez pociąg wśród nich. Wideo i piosenka są dostępne online na stronie DumbWaysToDie.com, animowane gify z kampanii są opublikowane na Tumblr, kampania toczy się też w radiu i w outdoorze oraz w sieci Metra.

Autorzy akcji zamieniają przygnębiające przesłanie związane ze śmiercią w zabawny, wirusowy i dający do myślenia materiał, dotyczący ważnego tematu, jakim jest przestrzeganie prostych zasad bezpieczeństwa w życiu codziennym.

Wyniki kampanii Dumb Ways To Die:

  • 49 millionów wyświetleń na YouTube,
  • Top 10 download na iTunes,
  • Zmniejszenie ilości wypadków w Metrze o 20 procent.

 

Drugą kampanią z prezentowanych w Cannes, która zwróciła moją uwagę była Small World Machines dla Coca Coli przeprowadzona prze Leo Burnett Sydney, Australia.

Kampania opiera się na łączeniu ludzi, zgodnie z nową strategią Coca Coli Crazy for Good. Podzielone przez dziesięciolecia konfliktów Indie z Pakistanem były idealnym terenem do sprawdzenia założenia Coca-Coli, że chwila szczęścia łączy ludzi.

Ograniczenia w przemieszczaniu się pomiędzy tymi krajami wymusiły skorzystanie z najnowszych technologii aby połączyć ich mieszkańców. Coca-Cola łącząc siły w 4 krajach (Australia, Stany Zjednoczone, Indie i Pakistan) stworzyła projekt Small World Machines. Powstały specjalne automaty wyposażone w ekrany i streaming pełnowymiarowych obrazów, co pozwoliło ludziom widzieć się wzajemnie na żywo.

Specjalne ekrany dotykowe zostały zaprojektowane tak, aby ludzie byli filmowani przez ekran, a równocześnie mogli oglądać obraz z drugiej maszyny na tym samym ekranie. Celem było zapewnienie płynnego, łatwego w użyciu narzędzia, które przełamie granice pomiędzy krajami, dając wrażenie możliwości bycia twarzą w twarz z drugą osobą. Unikalny interfejs animacji wysyłał pozytywne wiadomości o pokoju, miłości i szczęścia po drugiej stronie granicy.

 

 

Kampania opierała się na bardzo nowoczesnych technologiach oraz na emocjach, dając bardzo ciekawy rezultat. Automaty wydały ponad 10.000 puszek, a ponad 600 osób, odłożyło na bok różnice dzielące ich kraje i weszło w interakcję z maszynami, dając dowód na to, że zabawa może połączyć wszystkich.

 

Tekst oryginalnie ukazał się w Interaktywnie.com w ramach przeglądu kampanii z ostatnich tygodni.

zielinsko Opublikowane przez:

Bawię się internetem od dziecka, zawodowo od 2002 roku. Projektuję serwisy i nimi zarządzam. Od zawsze zajmuję się społecznościami internetowymi. Od 7 lat prowadzę własną agencję Raz Dwa Projekt.