Wpisując się w trend #selfie National Geographic zaprezentował swoją nową kampanię. Jej ideą jest pokazanie, że w dzisiejszych czasach, każdy może być fotografem dzięki aparatom w swoich smartfonach. To nie ulega wątpliwości, NG poddaje jednak pod wątpliwość jakość takich zdjęć. Hasłem przewodnim jest „There are Lots of Terrible Animal Pictures Out There” (Istnieje wiele okropnych zdjęć zwierząt), co ma zwrócić uwagę na fakt, że jedno zdjęcie drugiemu nierówne. To ciekawa, choć kontrowersyjna metoda pokazania unikalności własnych materiałów. National Geographic jest znany z jednych z najlepszych fotografii dzikiej przyrody robionych przez profesjonalnych fotografów.
Nowe kreacje promują kolekcje wydawane przez National Geographic.
Pornhub, jeden z najpopularniejszych serwisów pornograficznych w sieci w lutym ogłosił nabór na stanowisko Creative Directora. Rekrutacja odbywała się poprzez konkurs. Do końca marca chętni mogli przysyłać prace konkursowe, spełniające poniższe założenia:
- Praca miała być reklamą Pornhub.com i miała zawierać oficjalne logo
- musiała być w języku angielskim
- musiała być „G-rated”, czyli nie mogła zawierać przemocy, treści nieprzyzwoitych lub seksualnych. Praca miała być „bezpieczna w użyciu”, to znaczy taka by mogła pojawić się w main-streamowych mediach, trafiających nie tylko do dorosłych.
- każdy kandydat mógł przesłać do 6 różnych prac.
- kandydaci musieli mieć min. 18 lat.
Napływające prace, szeroko obiegały social media i cały internet. Pornhub zafundował sobie tym samym jedną z lepszych kampanii wirusowych jakie w ostatnim czasie spotkałam. Aktualnie trwa jeszcze głosowanie finałowe, do wyboru jest 15 prac.
Nagrodą w konkursie będzie roczny kontrakt w Pornhub na stanowisku Creative Director i możliwość wdrożenia swojej kampanii w rzeczywistości. Trudno powiedzieć czy rzeczywiście tak się stanie, czy sam konkurs nie jest już dobrze zaplanowaną i wyreżyserowaną kampanią promocyjną.
Więcej informacji o konkursie na stronie http://pornhubcampaign.tumblr.com/, a poniżej kilka przykładów prac konkursowych. Trafione w punkt ;-)
Tekst oryginalnie ukazał się na interaktywnie.com