Co zmiany mają na celu i co mają dać Facebookowi?
Facebook od swojego powstania nieustannie się zmienia i rozwija. Nie daje się nudzić, ani do niczego przyzwyczaić, stale stawiając przed moderatorami wyzwania.
Wszystkie zmiany, które wprowadza służą poprawianiu czytelności i jakości serwisu dla użytkownika. Czasem wychodzi to lepiej, czasem gorzej – tym razem uważam że lepiej. Odejście od umieszczania postów po dwóch stronach osi uważam za bardzo dobry ruch, dotychczas ciężko było się połapać w kolejności wpisów, teraz będzie dużo przejrzyściej. Informacje kiedyś już były po lewej stronie, choć nieco inaczej zaprojektowane. Wszyscy radzili sobie z tym układem, więc teraz też sobie poradzą. Szczególnie, że ledwie kilka procent użytkowników w ogóle zagląda na strony, a większość interakcji ma miejsce w aktualnościach.
Szybki podgląd statystyk po prawej stronie to świetny pomysł. Pozwoli szybko i na bieżąco śledzić ruch i tendencje na stronie. Sugestie innych stron do obserwowania, to bardzo dobre rozwiązanie, ciekawa jestem jak Facebook będzie je dobierał i czy będzie to trafne.
W jakim kierunku tym samym podąża platforma (komunikacja z konsumentami)?
Facebook już jakiś czas temu zdał sobie sprawę z tego, że został zdominowany przez treści marketingowe, a będąc świadomym, że użytkownik nie chce być atakowany przekazami reklamowymi, postanowił podjąć działania mające na celu podniesienie jakości treści. Z jednym z tych ruchów firmy borykają się już od kilku miesięcy, a mianowicie ze zmniejszonymi zasięgami wpisów i koniecznością kupowania reklam. Teraz przyszła pora na kolejny, czyli optymalizację layoutu.
Wbrew pozorom ta zmiana nie jest ani duża, ani bardzo ważna. Dopóki platforma daje ludziom to, czego chcą – czyli rozrywkę – będą z niej korzystać. Choćby była źle zaprojektowana i brzydka.
Tekst oryginalnie ukazał się w Wirtualnych Mediach.