Rosnąca popularność Twittera

Mikroblogi służą do szybkiego zakomunikowania teraźniejszego stanu użytkownika. Polacy zaczynają pisać krócej, używają większej liczby skrótów, nie przywiązują już takiej wagi do stylistyki, chętniej posługują się znakami graficznymi. Twittera promują korzystający z niego licznie politycy, dziennikarze i celebryci, na których często powołują się media.

Większość użytkowników serwisu jedynie czyta wpisy, a nie zamieszcza własnych, dlatego kont na stronie przybywa znacznie wolniej niż odwiedzających. Twitter dobrze pozycjonuje się w wyszukiwarkach, na hasło „Donald Tusk” jego twitterowy profil wyświetla się w pierwszej dziesiątce wyników. Taki wynik musi mieć wpływ na wyniki odwiedzalności tego serwisu.

Wielu reklamodawców obawia się wejścia do serwisu z szeroko zakrojonymi działaniami. Ze swojego doświadczenia z klientami wnioskuję, że barierą jest głównie prędkość tego portalu, gdzie wszystko dzieje się „tu i teraz”. To nie pozwala dać sobie kilku godzin rezerwy na odpowiedź, co na Facebooku jest dużo bardziej akceptowalne.

Jakim markom mimo wszystko powinno zależeć na obecności na Twitterze? Wszystkim odważnym, które zechcą przeformułować się tak, aby działanie infolinii połączyć z siecią. To jeden z najlepszych kanałów do prowadzenia takiej aktywności.

Tekst w oryginale ukazał się w Wirtualnych Mediach.

zielinsko Opublikowane przez:

Bawię się internetem od dziecka, zawodowo od 2002 roku. Projektuję serwisy i nimi zarządzam. Od zawsze zajmuję się społecznościami internetowymi. Od 7 lat prowadzę własną agencję Raz Dwa Projekt.